Goście z Norwegii w DGS Poland

Czas czytania artykułu: 6 minute
Göran
03.06.2019

W ostatnich dniach marca w ramach programu CSEP, naszą firmę odwiedziła Linda Larsen i Bent Thorvaldsen z Oticon A/S Norway. Wizyta miała na celu pokazanie podstawowych procesów produkcyjnych i tematów, z jakimi nasze produkcje się mierzą oraz zaprezentowanie zmian i unowocześnień wprowadzonych w ostatnich miesiącach w DGS.

goscie_z_norwegii_w_tekscie3

Dla gości zorganizowane były wycieczki oraz panele dyskusyjne z poszczególnymi obszarami. Bent, z wykształcenia audiolog, który na co dzień ma kontakt z norweskimi klinikami i nadzoruje flow zamówień aparatów słuchowych po stronie norweskiej (produkowanych u nas), wykazał duże zainteresowanie modelowaniem aparatów ITE z najnowszej platformy Ruby. Przywiózł ze sobą własne obserwacje oraz uwagi z klinik (w tym uwagi dotyczące tzw. propozycji modelowania wysyłanych z DGS do Norwegii), którymi się podzielił na spotkaniu. Specjalnie dla Benta, trener modelowania poświęcił kilka godzin, aby odpowiedzieć na pytania, ustosunkować się do uwag oraz wytłumaczyć zasady modelowania, którymi ITE Modeling się kieruje.

goscie_z_norwegii_w_tekscie2

W ostatnim dniu wizyty, odbyło się spotkanie naszych gości z managerem produkcji, inżynierami jakości, specjalistą ITE CS, koordynatorem CS oraz trenerem modelowania. Na spotkaniu Linda przedstawiła prezentację na temat rynku norweskiego, oczekiwania oraz codzienne wyzwania, z którymi boryka się Oticon A/S Norway. Z kolei strona polska zaprezentowała statystyki ostatnich miesięcy, problemy oraz wprowadzone działania mające na celu sprostowaniu oczekiwaniom wszystkich klientów. Widocznym było, że tylko zacieśniając naszą współpracę możemy rozwiązać problemy i tylko wspólną pracą możemy osiągnąć sukces.

goscie_z_norwegii_w_tekscie1

Wizyta zakończyła się w poczuciu partnerskiego, obustronnego zrozumienia oraz z pomysłami na ulepszenia po obu stronach. Kilka dni po zakończonej wizycie, Linda przesłała poniższego maila.

"Summary of our experiences at DGS Poland 27. – 28. March 2019
The purpose of our visitation was for our new Service & Production coordinator to get to know the workflow of service & production. And also to get to know the procecess from start to finished products. Another purpose for our trip was for Bent to see the larger scale of production, and for him to have knowledge about all aspects regarding production, and partially servicing of the hearing instruments. Another important part was to get to know our customer service representatives, both Göran (GONO) and coordinator Barbara (BAFE).
On the Agenda for day one we went on a factory tour and looked at the ITE production and the service department. We also had the chance to visit the BTE production, goods/returns department and the warehouse, transport and packing area, which also had great value to us. On this tour we were lucky to meet some of the managers and coordinators of the respected areas. It was very valuable to us to have a face to connect to the emails that we’re sending. Bent had a great opportunity to witness how customer support deals with incoming requirements, issues and day to day tasks. By experiencing the day to day workflow we gained valuable insight into how the customer service representatives work.
On day two Bent was able to have two hours with a trainer for an ITE modelling session. The purpose for this session was for Bent to gain insight on what sort of challenges and possibilities the ITE modelling team experiences. It was very important for Bent to learn and understand why we receive the amount of proposals that we’re getting. This is very important for us to be in contact with our customers. The knowledge gained in this session and in the workshop meeting afterwards is used to build a much more professional communication with our customers (clinics and audiologists).

After the modelling session we had the opportunity to meet with four different representatives/managers (modelling, service and production). The purpose of the meetings/workshop was for DGS to learn about our Norwegian market, our challenges, our opportunities and feedback. We gave a short presentation about the Norwegian market and what sort of agreements in regards to the tender we’re working with. We think that it’s important for us that DGS knows what sort of challenges that we’re facing from our customers, especially towards the OPNs. One other matter we discussed in the meeting was the creation of new alerts for both ITE/mould production and service/repair (ITE & BTE). We will follow up on the case of new alerts in short time. We understand that the modellers are working with a lack of flexibility in regards to the OPNs and 2.4 Ghz functionality.

Overall, we learned a lot, especially Bent. In addition to what we’ve described we also learned that DGS are always working to improve their methods of working. They also have a great focus on efficiency. We experience that our voices are heard and that DGS always is curious for our opinions regarding new changes and ideas. We can see that our preferences are important to DGS as well. The agenda was well set up in the light of our expectations. We recommend that other sister companies take the time to visit DGS Poland.

Thank you so much for taking such good care of us.

Bent & Linda"

O autorze

Göran
Göran, specjalista w dziale ITE CS Europe, ambasador marki DGS
Z DGS związany od 2014 roku, kiedy to rozpoczął się finalny etap transferu procesów produkcyjnych i serwisowych z Thisted do Mierzyna. Od samego początku związany z biznes partnerem duńskim i norweskim. Absolwent ZUT, drugiego i trzeciego stopnia. Prywatnie szczęśliwy mąż i dumny ojciec dwóch fantastycznych synów.