Elastyczność pracownika w czasie COVID-19

Czas czytania artykułu: 1 minuta
Katarzyna
07.10.2020

Pandemia koronawirusa wywołała wiele zmian wśród naszych codziennych nawyków. Dotyczy to zarówno tych w sferze prywatnej, jak i zawodowej. Należą do nich bez wątpienia: upowszechnienie pracy zdalnej, cyfryzacja wielu dziedzin życia, zmiana sposobu zarządzania przedsiębiorstwami czy też zmiany w życiu społecznym w miejscu pracy.

Procesem, który wywołał chyba największą rewolucje w sposobie działania większości firm, było upowszechnienie pracy zdalnej. Jeszcze kilka miesięcy temu, ten model pracy był przywilejem nielicznych. Dziś znakomita większość pracodawców dopuszcza taką możliwość, o ile wykonywane zadania na to pozwalają.

Niezmiernie ważne, szczególnie teraz, są takie kompetencje jak elastyczność i umiejętność szybkiego reagowania na zmieniające się okoliczności. Tych którzy tych cech nie posiadają, nowa rzeczywistość może nieco zaskoczyć. Obecnie dane jest nam żyć w czasach, w których jedyną stałą jest ciągła zmiana. Jak się odnaleźć w obliczu zmiany? Może warto zastanowić się nad jej przyczyną? Zrozumieć dokąd prowadzi i co dobrego może przynieść? To powinno pomóc wrócić nam na właściwe tory lub pozwoli ustanowić nowe procedury, które sprawdzą się lepiej w nowej sytuacji.

elastycznosc

O autorze

Katarzyna
Katarzyna, specjalista ds. rekrutacji
Z wykształcenia ekonomistka, z zamiłowania humanistka. Dusza i umysł sportowca, na ciało muszę jeszcze poczekać:) Zdecydowanie od rozmów w sieci z przyjaciółmi wolę spotkania na żywo. W trójce moich umilaczy znajdują się lampka białego wina, odcinek "Przyjaciół" oraz pizza. Cenię sobie równowagę między pracą zawodową a życiem prywatnym, dlatego pracuję w DGS.